Klokken passerer nå 14:21 og i ett ledig øyeblikk har jeg satt meg ned for å oppdatere dere om dag 3 som utplassert hos Host1.
I dag har jeg blant annet vært med på å behandle en defekt disk fra en av backup serverne. Varslingen om en defekt disk fikk vi igjennom Nagios, som overvåker SANet diskene kjører i. Dette medførte å fysisk finne den defekte disken, samt komme seg igjennom flere nivåer med telefonsupport hos Dell før ny disk til slutt var bestilt.
NB: Bildene under er fra en ekstern backuplokasjon, og har ingen kjørende produksjonstjenester/sites på seg.
På bildet over ser du en backupserver lagret trygt på en ekstern lokasjon. For å sikre seg mot eventuelle feilsituasjoner står backupserverne ikke på Digiplex med de andre serverne.
I bildet over ser du ett av de SAN’ene som brukes til backuplagring.
Over kan du se den defekte disken, som merkes for så å sendes tilbake til Dell.
NB: Bildene over er fra en ekstern backuplokasjon, og har ingen kjørende produksjonstjenester/sites på seg.
Har som tidligere dager også overvåket livechatten og besvart supporthenvendelser samt oppdatert diverse innhold på wikien. Allerede nå har jeg begynt å føle meg som en del av kontoret, og ettersom at klokken har blitt 16:38 vandrer jeg av sted etter at dag 3 av 5 er over.